In tegenstelling tot de 400 Volt-systemen dat gebruikelijk is voor elektrische voertuigen, maakt de Audi E-Tron GT RS gebruik van een 800 Volt-systeem! Dit heeft verschillende voordelen, zoals het verminderen van gewicht en creëren van ruimte (door een compacter systeem) en hogere prestaties, waaronder het verkorten van de laadtijd. De Audi E-Tron GT RS deelt veel geavanceerde technologie met de Porsche Taycan, waaronder de 800 Volt elektrische aandrijflijn en een groot deel van het onderstel. Opmerkelijk voor een elektrisch voertuig is dat het is uitgerust met een versnellingsbak, een zeldzaamheid in de elektrische wereld! Tijdens normaal rijgedrag bevindt het voertuig zich namelijk voornamelijk in de tweede, tevens hoogste versnelling. De eerste versnelling komt alleen in actie tijdens snelle acceleraties tot een maximumsnelheid van 100 km/u.
Alsof dit alles nog niet opwindend genoeg is, is de E-Tron GT RS uitgevoerd met keramische remtechnologie. Lichter dan staal, hittebestendig en met ongeëvenaarde controle.
In het interieur zijn je zintuigen ondergedompeld in een zee van sportieve details: het alcantara stuurwiel, de opvallende rode stiksels en de felrode gordels. Audi noemt de elektrisch, met leer bekleede, verstelbare stoelen de "Sportstoelen Pro". Het interieur wordt verder verfraaid met carbon elementen, een panoramadak, diverse displays, een 360-graden camerasysteem, parkeerassistentie, adaptieve cruise control, een head-up display en het eersteklas Bang & Olufsen Audiosysteem, het biedt alles voor een, luxe, comfortabele en dynamische rit.