Ferrari 360 Challenge -CIRCUIT- 400pk 1999

Sluit in:
Startbod: € 5 000,00
Huidig bod: € 49 000,00
Aantal biedingen: 64
Sluitdatum: 17-09-2024 19:30
Veilingnummer: #A1-18608-1
 
Ferrari 360 Challenge -CIRCUIT- 400pk 1999
Foto's
Informatie
Ferrari 360 Challenge -CIRCUIT- 400pk 1999
Ferrari 360 Challenge -CIRCUIT- 400pk 1999
Ferrari 360 Challenge -CIRCUIT- 400pk 1999
Ferrari 360 Challenge -CIRCUIT- 400pk 1999
Ferrari 360 Challenge -CIRCUIT- 400pk 1999
Ferrari 360 Challenge -CIRCUIT- 400pk 1999
Ferrari 360 Challenge -CIRCUIT- 400pk 1999
Ferrari 360 Challenge -CIRCUIT- 400pk 1999
Ferrari 360 Challenge -CIRCUIT- 400pk 1999
Ferrari 360 Challenge -CIRCUIT- 400pk 1999
Ferrari 360 Challenge -CIRCUIT- 400pk 1999
Ferrari 360 Challenge -CIRCUIT- 400pk 1999
Ferrari 360 Challenge -CIRCUIT- 400pk 1999
Ferrari 360 Challenge -CIRCUIT- 400pk 1999
Ferrari 360 Challenge -CIRCUIT- 400pk 1999
Ferrari 360 Challenge -CIRCUIT- 400pk 1999
Ferrari 360 Challenge -CIRCUIT- 400pk 1999
Ferrari 360 Challenge -CIRCUIT- 400pk 1999
Ferrari 360 Challenge -CIRCUIT- 400pk 1999
Ferrari 360 Challenge -CIRCUIT- 400pk 1999
Ferrari 360 Challenge -CIRCUIT- 400pk 1999
Ferrari 360 Challenge -CIRCUIT- 400pk 1999
Ferrari 360 Challenge -CIRCUIT- 400pk 1999
Ferrari 360 Challenge -CIRCUIT- 400pk 1999
Ferrari 360 Challenge -CIRCUIT- 400pk 1999
Ferrari 360 Challenge -CIRCUIT- 400pk 1999
Ferrari 360 Challenge -CIRCUIT- 400pk 1999
Ferrari 360 Challenge -CIRCUIT- 400pk 1999
Ferrari 360 Challenge -CIRCUIT- 400pk 1999
Ferrari 360 Challenge -CIRCUIT- 400pk 1999

Item beschrijving

Merk: Ferrari
Model: 360
Type: Challenge
Cilinderinhoud: 3600 cc
Brandstof: benzine
Chassisnummer: ZFFYR51B000118442
Datum eerste toelating: 1999-02-01
Vermogen (pk): 400 hp
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Kleur: rood
Transmissie: semi automaat
Stuurwiel: Links
Aantal deuren: 2
Aantal cilinders: 8
Nationaliteit documenten: Geen


Gebruikerssporen/-schades en slijtage rondom naar leeftijd/km-stand.



Als voormalig Cup-raceauto, gebouwd in de Ferrari-fabriek, heeft deze auto ongetwijfeld enige schade opgelopen tijdens wedstrijden. Het is echter onduidelijk hoe ernstig deze schade is geweest. Visueel verkeert de auto in nette staat: het plaatwerk oogt strak en alle onderdelen sluiten goed aan. Motor start, bak schakelt, display werkt. Bezoek de kijkdag voor uw eigen oordeel.



In 1999 introduceerde Ferrari de 360 Modena als opvolger van de F355. Dit nieuwe model kreeg een volledig nieuw en lichter aluminium chassis én een nieuwe V8. Waar de F355 in feite een behoorlijke update ten opzichte van de voorgaande 348 was, kwam Maranello met de 360 Modena met een volledig nieuw model op de proppen. De toevoeging ‘Modena’ in de naam was een verwijzing naar het Italiaanse plaatsje waar Enzo Ferrari in 1898 ter wereld kwam.



Sinds 1993 organiseerde Ferrari de Ferrari Challenge, de merkencup voor eigenaren met een interesse in de autosport. Dit begon met de 348, waarna ook de F355 en de 360 de Challenge-behandeling kregen. De Ferrari 360 Challenge onderscheidt zich echter wel aanzienlijk van zijn voorganger. Waar de F355 Challenge in feite een straatwagen met een conversiekit betrof, werd de 360 Challenge vanuit de fabriek geleverd als serieuze racer, met ca 300 stuks totaal gebouwd. Geschat wordt dat er nog maar ca 100 stuks zijn.



Het interieur van een 360 Challenge is dan ook praktisch onherkenbaar ten opzichte van de Modena. Nagenoeg alle luxe is verwijderd om de auto zo licht mogelijk te maken. De lederen stoelen, tapijt en fraaie aluminium afwerking maakt plaats voor een enkele OMP-racestoel, een rolkooi en een brandblusser in plaats van een passagiersstoel. Ook geluidsdemping, airbags, de handrem, airconditioning en elektrische ramen zijn verwijderd. Volgens Ferrari scheelt het zo’n 110 kilo ten opzichte van het straatmodel.



De 3,6 liter V8 bleef redelijk onaangeroerd, met dezelfde ??titanium drijfstangen, dry-sump oliesysteem, en software voor brandstofinjectie, drive-by-wire throttle en variable inlaat- en uitlaatkleptiming. Een lichter uitlaatsysteem zorgt voor een lichte toename aan vermogen naar 410 pk. Ferrari schat dat de 360 Challenge door deze verbeteringen in 3.9 seconden van 0 naar 100 accelereert - ruim een halve seconde sneller dan de Modena. Om tot stilstand te kunnen komen levert Brembo grotere remmen (14 inch voor, 13 achter) en verbeterde remblokken, met een speciaal ABS-softwaresysteem van Bosch.



Deze auto heeft gereden bij een Spaans team in de Spaanse Ferrari Copa Shell series. Deze auto is sinds kort in Nederland, en heeft daarvoor jaren in Zuid Spanje in een droge loods gestaan. Het verdient aanbeveling om de auto geheel na te lopen, en een bezichtiging zal u een duidelijker beeld geven van deze bijzondere en schaars wordende race auto.





Veiling beschrijving

Bent u geïnteresseerd in één van onze auto's of vindt u het gewoon leuk om een kijkje te nemen? Dan bent u van harte welkom op vrijdag 13 september in onze showroom aan Het Eek 15 in Tiel van 14:00 tot 17:00 uur. De koffie staat klaar en onze veilingmeesters staan u graag te woord!    

 

In de kavellijst vindt u alle kavels en plaatst u eenvoudig een bod. Bij het uitbrengen van een bod wordt u doorgeleid naar de website van Troostwijk, hier kunt u een gratis account aanmaken om een bod te plaatsen. Mocht u nog vragen hebben, dan zijn onze veilingmeesters er om u verder te helpen via WhatsApp, telefoon, chat of mail of neem een kijkje op onze FAQ-pagina! 

 

Omdat de auto's in deze veiling zonder garantie worden verkocht adviseren wij u de auto's persoonlijk te inspecteren op de kijkdagen. Het is ook mogelijk dit door een expert te laten doen, deze dient u zelf aan te stellen. Ten behoeve van de inspectie kan desgewenst een speciale afspraak worden gemaakt.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Dank je voor je aanmelding!
We konden u niet inschrijven. Probeer het nog eens.
Design door
Design & realisatie door
Chat
Cookie instellingen

Wij maken bij het aanbieden van elektronische diensten gebruik van cookies.

Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door uw browser op de harde schijf van uw computer wordt opgeslagen. Daarmee kunnen wij onder andere verschillende opvragingen van pagina’s van de Website combineren en het gedrag van gebruikers analyseren.

Via onderstaande instellingen kunt u aangeven welke cookies u wilt accepteren. Houd er rekening mee dat door het niet accepteren van cookies een deel van de functionaliteit van deze website niet beschikbaar kan zijn. Meer informatie over het gebruik van gegevens en de verschillende cookies vindt u in onze privacy- en cookieverklaring.

+ Toon meer
- Toon minder