Item beschrijving
Merk: Jaguar
Model: 420G
Type: Convertible
Brandstof: benzine
Afgelezen mijlenstand: 68717 mi
Chassisnummer: G7D55543BW
Laadvermogen: 0 kg
Datum eerste toelating: 1969-12-18
Datum eerste toelating (NL): 2004-04-02
Vermogen (pk): 250 hp
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Kleur: wit
Transmissie: Automaat
Stuurwiel: Rechts gestuurd
Emissieklasse: 0
Aantal deuren: 2
Ledig gewicht: 1920 kg
Aantal cilinders: 6
Carrosserie: cabriolet
Nationaliteit documenten: Nederlandse kentekendocumenten
Onderhoudshistorie: Ja, gedeeltelijk
Carfax Link: https://was.carfax.eu/v0/api/ccdid/5100016408/svc/201/vinreg/AL6590/checksum/eyJhbGciOiJIUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJleHAiOjE3MzQyNTU1NzB9.O0vGYy2UiVyQyiYCTYgeUyuy0xwFS4MbdCWL0sTsOI4
Gebruikerssporen/-schades en slijtage rondom naar leeftijd/km-stand. Bezoek de kijkdag voor uw eigen oordeel.
De Jaguar, oorspronkelijk uit 1968, werd samen met elf andere exemplaren omgebouwd door een bedrijf in Coventry onder leiding van Graig Hinton. Dit bedrijf werkt nauw samen met Jaguar en was ook betrokken bij de productie van raceversies van diverse automodellen. Een artikel over deze samenwerking is te vinden bij de documentatie.
Motor loopt: https://www.youtube.com/watch?v=Olwzw0av5P4
In december 1969 ontving de auto het Britse kenteken TUT-580-H, waarvan de kentekenplaat zich momenteel in de kofferbak bevindt. Er zijn vermoedelijk slechts twee witte exemplaren van deze auto in omloop, naast nog twee andere kleurenversies die in Nederland bekend zijn. De status van de overige acht exemplaren is onbekend.
In 2002 werd de wagen mondeling aangeschaft van een Britse eigenaar die ermee in Zaïre (nu DR Congo) heeft gereden. De auto werd pas veel later opgehaald en in 2004 op Nederlands kenteken (AL-65-90) gezet. Sindsdien is de auto in het bezit van de huidige eigenaar, eerst zakelijk en later privé, waarbij het onderhoud wordt uitgevoerd door Kolvenbach.
De persoon die de auto namens de eigenaar uit Engeland haalde en de onderhandelingen voerde, heeft als jonge man in Coventry aan deze auto gewerkt. Er zou een foto bestaan waarop hij op het dak van de auto te zien is, maar deze is momenteel niet te vinden.
De oorspronkelijke eigenaar van de auto kwam er in Engeland achter dat zijn pensioen uit Zaïre lager was dan verwacht, waardoor hij de auto moest verkopen.
De rechterzijde van de auto, evenals de koplampen, werd aangepakt door Bart Romijnders. De voorbumper aan de linkerzijde heeft een kleine deuk, opgelopen tijdens een aanrijding met een Peugeot in Frankrijk. Met deze Jaguar zijn veel tochten gemaakt in de Dolomieten, Alpen en Vogezen.
De auto heeft aan het stuur twee kleinere versnellingen, wat ideaal is voor het rijden in bergachtig gebied. In 1982 werd het elektrische dak voorzien van een motor afkomstig van een Rolls-Royce. Bij de documentatie zit ook een compliment van John Egan, destijds CEO van Jaguar, over deze aanpassing.
In december 1969 werd de cabrioletversie van de auto officieel geregistreerd.
Betreft een Jaguar 420G Convertible uit 1969.
Opties:
Veiling beschrijving
Bent u geïnteresseerd in één van onze auto's of vindt u het gewoon leuk om een kijkje te nemen? Dan bent u van harte welkom op vrijdag 8 november in onze showroom aan Het Eek 15 in Tiel van 14:00 tot 17:00 uur. De koffie staat klaar en onze veilingmeesters staan u graag te woord!
In de kavellijst vindt u alle kavels en plaatst u eenvoudig een bod. Bij het uitbrengen van een bod wordt u doorgeleid naar de website van Troostwijk, hier kunt u een gratis account aanmaken om een bod te plaatsen. Mocht u nog vragen hebben, dan zijn onze veilingmeesters er om u verder te helpen via WhatsApp, telefoon, chat of mail of neem een kijkje op onze FAQ-pagina!
Omdat de auto's in deze veiling zonder garantie worden verkocht adviseren wij u de auto's persoonlijk te inspecteren op de kijkdagen. Het is ook mogelijk dit door een expert te laten doen, deze dient u zelf aan te stellen. Ten behoeve van de inspectie kan desgewenst een speciale afspraak worden gemaakt.